Tuesday 11 February 2014

Kucing Misteri oleh Mohamad Firdaus Aris








Adakah anda seorang peminat kucing? Sekiranya ya, pastikan anda membaca novel grafik ‘Kucing Misteri’  oleh Mohamad Firdaus Aris.



'Kucing Misteri' mengisahkan perihal seekor kucing yang mengembara dan memberikan pertolongan bukan sahaja kepada kucing lain, malah juga kepada manusia. Tiada siapa menduga, menerusi ragam dan perangai manja yang biasa dilihat pada seekor kucing, sang kucing misteri tampil untuk memberikan bantuan dan pertolongan kepada ramai yang memerlukan, termasuklah menyelamatkan nyawa seorang pensyarah muda, ahli silap mata yang diserang sakit jantung malah menyelamatkan bumi daripada serangan makhluk asing!



Mohamad Firdaus berjaya menghasilkan sebuah novel grafik yang lucu dan menghiburkan serta  sarat dengan pelbagai pengajaran yang berguna kepada pembaca. Pengajaran penting yang boleh diambil menerusi karya ini adalah kita hendaklah sentiasa membantu mereka yang memerlukan, hormat-menghormati antara satu sama lain, usah sombong dan takbur dan jangan menzalimi dan menyakiti binatang.



Gaya lukisan Firdaus adalah ringkas namun mempamerkan ketekunan dan kesungguhan. Beliau menggunakan pelbagai ekspresi muka kepada watak-watak yang terdapat di dalam novel grafik ini dalam menghidupkan jalan penceritaannya.



Dapatkan novel grafik dalam format e-book ini dan hayatilah kisah ‘Kucing Misteri’  ini sama ada di computer, computer riba, telefon pintar mahupun computer tablet anda.


Untuk mendapatkan novel grafik ini, klik :

No comments:

Post a Comment