Wednesday 5 February 2014

Program Motivasi Membaca di Sek Keb Batu Masjid, Temoh, Perak. ( 29 Jan 2014 )










29 Januari 2014 lalu saya telah diundang untuk bersama-sama memeriahkan program motivasi membaca yang telah diadakan di Sek Keb Batu Masjid, Temoh, Perak.  Terhimbau pula kenangan ketika berada di sekolah rendah kira-kira 22 tahun dulu. 










Berhadapan dengan anak-anak yang berada di sekolah rendah, memang satu cabaran untuk bercerita tentang kepentingan membaca , namun saya optimis dan yakin in sha Allah ada ilmu dan maklumat yang dapat diterima dan diserap oleh anak-anak untuk untuk dijadikan panduan hidup di masa hadapan.







Mudah-mudahan juga ilmu dan maklumat tersebut akan digunakan dan dijadikan pedoman hidup untuk mereka menempuh masa hadapan dan berjaya di dalam pelajaran.

Kepentingan membaca memang sewajarnya diserapkan di kalangan anak-anak semenjak di bangku persekolahan rendah lagi agar fikiran mereka dapat berkembang dengan ilmu dan maklumat bermanfaat. 






Terima kasih juga buat individu-individu yang telah sudi dengan ikhlas menaja 10 buku Iqra’: Membangunkan Potensi Diri Melalui Amalan dan Disiplin Membaca yang disumbangkan kepada perpustakaan sekolah.





No comments:

Post a Comment