Sunday 21 May 2017

12 Sebab Mengapa Ebook Lebih Menguntungkan


 1.Kos penerbitan ebook yang rendah - penerbitan ebook tidak menggunakan kertas dan percetakan, jadi kos-kos seperti harga kertas, kos cetak, kos jilid, kos potong kertas dll semuanya dapat dikurangkan.

2. Penulis ebook yang menerbitkan ebook secara terbit sendiri (self -published ) dapat menjadi royalti dan pulangan daripada jualan ebook yang lebih tinggi daripada penerbitan buku bercetak!

 3.Peminat dan bakal pembeli  dari seluruh dunia dapat melihat ebook  anda - pasaran yang luas!

4.Anda dapat meningkat jangkauan dan capaian pembeli-pembeli ebook anda - seluruh dunia!

5.Ebook  anda akan dapat terus dimuat turun ke telefon pintar, komputer tablet, komputer riba dan komputer desktop yang menjadi trend kehidupan dan gaya hidup masa kini tanpa perlu ke kedai buku lagi.

6.Harga ebook lebih murah daripada buku bercetak. 

7.Selepas membeli dan membuat turun ebook anda, pembeli dan pembaca boleh membaca ebook anda di mana-mana tanpa perlu wifi/internet.

8.Anda tidak perlu risau tentang kehabisan stok ebook dan cetak semula (reprint) ebook.

9. Pembeli-pembeli boleh menggunakan kad kredit, kad debit, Pay Pal dan banyak lagi aplikasi pembayaran dalam talian.

10.Kebanyakan penyedia perkhidmatan jualan ebook seperti E-sentral, Google, Kobo dan lain-lain memastikan ebook anda dilindungi menerusi  DRM atau Digital Rights Management -  karya digital  anda dilindungi daripada di'copy', di'download' secara tak sah dan diedarkan secara salah.

 11. User interface dan aplikasi untuk membaca ebook  sangat mesra pembaca dan memberikan pengalaman membaca yang menyenangkan pembaca. Pembaca boleh menyesuaikan pembacaan dengan mengubah saiz font, dan menanda halaman buku, mencari maksud perkataan  dan banyak lagi!

12. Penerbitan ebook secara digital akan menjimatkan penggunaan kertas - mengurangkan penebangan pokok untuk menghasilkan kertas  dan menyumbang kepada pemeliharaan alam sekitar.

No comments:

Post a Comment