Wednesday 6 November 2013

Haunted Heart - The Life and Times of Stephen King oleh Lisa Rogak








Aku pernah tengok abang aku baca buku Stephen King, tajuknya lupa. Kemudian aku pernah juga tengok filem Prince of Darkness yang memang seram. Tetapi aku mula tertarik dengan daya imiginasi Stephen King bila tengok filem Shawshank Redemption. Lepas tu, aku pun mula melayan filem-filem dia seperti IT, Carrie, The Shinning, Christine , The Running Man dan sebagainya. Filem terbarunya yang sangat menarik ialah The Mist. Buku ni mengisahkan perjalanan hidup Stephen King yang begitu hebat bila menulis novel-novel seram. Menariknya, masa mula-mula menulis, memang karya-karyanya banyak yang kena reject oleh penerbit. Tapi bila dia berjaya terbitkan satu novel dan terus ‘boom!’, aku rasa nasibnya terus berubah, dia menjadi jutawan hingga hari ni hanya dengan menulis cerita-cerita seram yang menakutkan orang lain sejak zaman berzaman....hahahha...tak cukup dengan buat novel, dia menjadi lebih kaya bila dia juga rajin menghasilkan screen play untuk banyak filem..

Tapi Stephen King pun pernah terjebak dengan ketagihan dadah....dia juga ada band sendiri...kepada para penulis muda, aku rasa buku ni perlu dijadikan ‘ a must read .'




Posting asal di www.perentashorizon.blogspot.com, 28/1/2011

No comments:

Post a Comment